Rødt nivå: Nye smitteforebyggende tiltak i Stavsberg barnehage

Det er et pågående smitteutbrudd av covid-19 på Hedmarken. Som følge av dette setter Ringsaker kommune nå inn omfattende smitteforebyggende tiltak.

For barnehagene heves smittevernnivået til rødt. Dette betyr at Stavsberg barnehage strammer inn på enkelte smittevernforebyggende tiltak:

• Hver avdeling er fortsatt 1 kohort, men avdelingene holdes helt adskilt fra hverandre.
  • Uteområde deles i tre, ett område til hver avdeling.
  • Henting/levering skjer utenfor døra til barnets avdeling. Foreldre/søsken skal IKKE innenfor døra.
  • Superklubb for førskolebarna utgår
  • Noe leker blir ryddet vekk, mens resten blir vasket
  • Håndvask inn/ut av barnehagen (sprit v/ porten).
  • Syke barn skal holdes hjemme. Vi ber om forståelse for at vi kan komme til å være noe "strengere" og be dere om å hente barn med symptomer på sykdom.

Disse tiltakene gjelder, enn så lenge, ut uka (t.o.m. fredag 04.09.)

Det vil ikke være behov for reduserte åpningstider, men vær forberedt på at dette kan endre seg fra dag til dag. Enn så lenge er Stavsberg barnehage som vanlig åpen fra kl. 0700-1630.

Pressemeldingen med oversikt over smitteforebyggende tiltak i Ringsaker kommune kan leses i sin helhet på kommunens hjemmeside, www.ringsaker.kommune.no.

Ta kontakt med daglig leder dersom noe er uklart.